Előadások / Munkák | Interjúk | Kritikák/Írások | Publikációk | Képek | Videók | Ágens | CD | Audio | Hírek |
Partnerek:
|
ÁGENS ÉS A TERMÉSZETES VÉSZEK KOLLEKTÍVA
IPSUM
RÍTUS CSEND ÉS HANG KÖZÖTT
CODEX VI: A MENNYDÖRGÉS, TÖKÉLETES ELME
1952-ben, a Júdeai sivatagban elkóborolt kecskéiket kereső beduin pásztorok egy nehezen megközelíthető barlang mélyén cserép amforákba rejtett bőr tekercsekre bukkantak.
Ókori-írásszakértők megállapították, hogy a „CODEX”-ek több évszázaddal régebbiek, mint az addig ismeretes legöregebbnek tartott újszövetségi írások.
PREMIER: MU SZÍNHÁZ, 2008. 02. 15.-16. 20 óra
Előadások:
2008. március 14., 16. 20 óra
2008. 04. 22., 23.
ALKOTÓK:______________________________________________________________
ÁGENS
ÁRVAI GYÖRGY
SZŰCS EDIT
PARABRYO
PHILIPP GYÖRGY
MUNKATÁRSAK:_________________________________________________________
BERNÁTH GYÖRGY
BOUDNY FERENC
IMRE ZOLTÁN
PAYER FERENC
SZIRTES ATTILA
4 LD KFT.
KÖSZÖNET:_____________________________________________________________
HUDI LÁSZLÓ
LESZTÁK TIBOR
LENZ TÜNDE
PRODUKCIÓS VEZETŐ:____________________________________________________
ÁRVAI GYÖRGY
MU Színház
1117 Budapest, Körösy József u. 17.
jegyrendelés: 466-4627
Az előadásról eddig megjelent kritikák
Moderátor:
Sándor L. István – kritikus, az Ellenfény főszerkesztője
Az előadást elemzi:
Jászay Tamás – kritikus, az NKA Revizor c. online folyóiratának szerkesztője
Karsai György - kritikus, a SZFE tanára
Rényi András - esztéta, az ELTE BTK tanára
A beszélgetést vitaindítónak szánjuk a "kortárs színház módszerei, elvárásai és eszköztárai" témában.
----------------------------------------------------------------------------
Kritikák:
Fotó: Fábián Éva
'Ritkán élni át azt a színházi helyzetet - hogy először gyermeki énem tolakodjon ide - amikor egy előadás teljes futamidejében, a legutolsó pillanatig a "vajon mi fog majd következni" várakozása borzongat. Ritkán élni át olyan teátrumi élményt, melynek szerves részét képezi a színpadot átjáró szag, a szinte látható, mert olyannyira intenzív zene, dal és zörej, de még a levegő páratartalma is. Árvai, alkotótársaival alkimistaként építi föl produkcióit, rendkívüli színházi tapasztaltsága, két évtized gyakorlata újabb és újabb munkáiban esszenciálisan érvényesül. Ezt a fokozott kiterjedtséget, komplexitást hazai terepen talán senki nem produkálja, idegenből vehető példáim közt is legfeljebb az olasz Societas Raffaello Sanzio előadásaival tudnám rokonítani az ő világát. (...) s egy kivételes átéléssel játszó, szokatlan, új színekkel operáló, kiemelkedő erejű előadó: Ágens.'
Halász Tamás: Halálközeli élménykonyha, kultura.hu, 2008. febr. 16.
'Istenkísértő vállalkozás Árvai György és a Természetes Vészek Kollektíva új előadása, az Ipsum, a szó minden értelmében az. Ágens számos korábbi ősanya-szerepe után ezúttal a világmindenség boszorkánykonyhájának főszakácsaként tevékenykedik. Biztosan lesznek, akiknek nem fog ízleni a főztje.'
Jászay Tamás, revizoronline.hu, 2008. febr. 28.
'Nőstény Cipollánk, aki időnként oxigénmaszkból szippantott egyet, majd alámerült egy tál hideg vízben, amúgy is gondoskodott arról, hogy erős idegzetűeknek és erős gyomrúaknak készült nyersanyagaiból képzőművészeti alkotásokat maszatoljon vagy csepegtessen kivetített tükörasztalaira, egy-egy spontán orgazmus és ezerforrású imádságok kíséretében.' Göbölyös N. László: Ágens fojtogató színháza, 2008.03.17., klubhalo.hu
Fotó: Fábián Éva
'A pogány médiaszakácsnő egyszeriben ősi fekete Máriává, elfeledett anyaistennővé vedlik a szememben, aki – miként Krisztus az emberiség bűnét – átvette minden nők szenvedését, mert bár ő maga bűntelen, világra hozta a bűnt, a hús örök körforgását s vele együtt az elmúlást és most, végső kétségbeesésében így fohászkodik: „Vegyél magadhoz megértésből és fájdalomból. Vigyél el innen”. '
réna, tiaramagazin.hu, Mária evangéliuma avagy Ágens boszorkánykonyhája
'Ágens beszél, mormol, kiált, bevisz bennünket egy profán-úrvacsorába.
Áldozat-emlék. S közben meg is eszi, amit főz, (most nem mások főzték neki), meg néha zabál, nyal és fal. Mert néha azt is kell, bár nem mindegy mit. És utána ki kell sokszor öblíteni a szánkat is. Ahogy most ő is. Kellene. Miután kimondtuk és megbántuk, hogy kicsusszant. Mert ugye tudunk a nyelvünkkel ölni is. Csak győzzük mosogatószerrel az öblítést, mert drága a víz is, kivéve, ha nincs felszerelve vízóra. És a szavaink is megcsontosodtak, mint Ágens szájából vissza-visszahulló kavics, mert már nem tudunk életet beszélni azoknak, akiknek szüksége lenne rá. De értékek is vannak ezen a pulton, csak el van ásva, mint a Kumráni tekercsek.'
Lengyel Péter: Ipsum, avagy a rántott lehellet, kulturpart.hu, 2008. február 22
Budapesti Őszi Fesztivál
2008.10.10. 20:00
Az időn kívül
Árvai György hang- és tértervező, színházi időkutató szakrális térfikciói
AKKU
A kiállítást megnyitja:
Kamondi Zoltán filmrendező
21.30
„Én perverz vagyok természetesen, mert amit én csinálok, az eleve halálra van ítélve. Engem éppen ez izgat, mert sok halált tudok megélni.” Néhány évvel ezelőtt ekként nyilatkozott a magyar színházi élet egyik legeredetibb díszlettervezője, az experimentális színházrendezőként és zenészkén is ismert Árvai György, amikor arról kérdezték, miként éli meg munkáinak eleve elrendelt rövid életét. Árvai számára azonban a díszlettervezői munka nem pusztán a színpadi látvány megtervezését jelenti: munkáinak makettformáját fontosabbnak tartja a megvalósult változatnál, s ebben a formában számos olyan tervet is őriz, amely soha nem került színpadra. Kiállításán megvalósult és meg nem valósult színpadtervek művészi kivitelezésű makettjei lesznek láthatóak: különös víziókban fogant szakrális terek tervei, amelyek sorsuknál fogva kiszorultak az időből, ezért csak az örökkévalósággal mérhetik magukat. „Elrabolták tőlem az időtlenséget, hát kénytelen vagyok komolyan venni az időt!”
Támogató: VII. Kerületi Önkormányzat [Erzsébetváros] | ELMŰ
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A festő inge
Hermann Nitsch [A] Budapesten
2008.10.11 17:00
Galeria White
Hermann Nitsch 70 | A megnyitó után Giuseppe Zevola nápolyi képzőművész verbális performansza látható
Október 11. | 19.00 | Kheiron Étterem
A festő inge… és ami alatta rejlik | ÁGENS és a Természetes Vészek Kollektíva performansza és díszvacsora Hermann Nitsch köszöntésére
Október 12. | 11.00 | Kheiron Étterem
A festő maga | Reggeli és beszélgetés Hermann Nitsch-csel
Hermann Nitsch a kortárs képzőművészet egyik legkomplexebb, legvitatottabb személyisége. Magyarországon elsősorban botrányhősként ismert: az orgiasztikus „hatnapos játék” kellékeiből készített kiállítás néhány évvel ezelőtt kiverte a biztosítékot Budapesten. Nitsch a bécsi akcionizmus egyik vezéralakjaként hazájában is komoly indulatokat kavart egykor, de a hetvenéves mester négy évtizednyi kiátkozás után mára jóformán megdicsőült Ausztriában: néhány év alatt minden fontos kitüntetést megkapott, 2007-ben pedig megnyílt a művészetének szentelt Museumszentrum Mistelbach.
A festő inge című tárlat reprezentatív keresztmetszetét nyújtja egy rendkívüli életműnek, amelyben az alkotó és a mű olykor alig választható külön egymástól: „az extázis önkívületébe alászálló művész ajzottságának lehető legspontánabb késztetésére befoltozza, beszórja a képfelületet, s intenzitása olykor a színspektrum minden színével foltozza, szennyezi, piszkolja be, fogdossa, keni össze, fröcsköli le az ingét. Az inget sokszor legfőbb díszként és trófeaként akasztom fel egy képre, hogy ekképp gazdagítsam színszerkezetét.”
V. Őszi Irodalmi Fesztivál
A Szépírók Társasága rendezvénye
Petőfi Irodalmi Múzeum
1053 Budapest Károlyi Mihály u. 16.
Október 25. szombat és 26. vasárnap
Nők a férfi (B)irodalomban
október 25. szombat
15 órakor
ÁGENSJazz
Közreműködik: PHILIPP GYÖRGY ének, zene
Író, rendező: Ágens
Koreográfus: Gergye Krisztián
Ének:
Ágens
Philipp György
Csapó József - Johnny
Laborfalvy Soós Béla
Közreműködik:
Stollár Xénia viola da gamba
Madai Zsuzsanna fuvola
Tömösközi László vibrafon, ütők
Jelmeztervező:
Béres Móni
Fényterv:
Gergye Krisztián
Maszk:
Károlyi Balázs
Haj:
Bodor Julcsi
Koturnus:
Horváth Anikó
Hang:
Boudny Ferenc
Fény:
Payer Ferenc
Köszönet Tasnádi Józsefnek, Kulcsár F. Imrének, Nagyillés Jánosnak. Külön ölelés Gergye Krisztiánnak és Négyesi Móninak.
Támogatók:
Budapesti Őszi Fesztivál, Fővárosi Színházi Alap
OKM, Műhely Alapítvány, MU Színház
Médiatámogató:
tűsarok.org
Kizárólagos programajánló médium támogató:
Technikai támogató:
Artifex 2005, AVControll
'A kulcskérdés, hogy amikor felidézzük, vajon újraéljük, vagy újraírjuk-e az emlékeinket? Belekerülök-e ugyanabba az időminőségbe, vagy csak kívülről járom körbe a megtörténtet? Létezik-e a múlt, jelen jövő hármasa, vagy csak a folyamatos jelen idő? Élünk-e a metamorfózis lehetőségével, mely bármelyik időpillanatban megkezdődhet? ' Ágens - Halász Tamás beszélget Ágenssel a Paralell-ben
'ne közelíts,
lépteid zaját halljam csak.
messziről lélegzetedet.
tudjam, közelítesz.
imádsz,
félsz tőlem,
bennem rejtezel el.'
Ágens
’Ágens ’plastic-fantastic-bombastic’ c. darabjában sajátos ütközetet, párharcot, párbeszédet látunk a letisztult és vértelenül szép ideák világa és a legesendőbb, vágykeltő és brutálisabb (női) földiesség között. Aztán ezek a felmagasodó és elérhetetlenül szép ideák (fehér férfialakok, férfi princípiumok) is összezavarodnak, tipegnek, topognak, életre kelnek és vágyakozni kezdenek. Viszonylag egyszerű eszközökkel, olyan alapvető létkérdésekről, filozófiai kérdésekről szól, magas absztrakciós szinten, kimondottan artisztikus módon, mint a múlt megközelíthetősége, egy szerelem történetté válása, a szépség befogadhatósága és megragadhatósága, az erosz kortalansága bennünk. Mintha benne is ez a kettősség élne. Ez az éteri tisztaság, és a szókimondó agresszivitás.’ Nagy Zsuzsa – Lege Artist Medicinae
'Ágens - így nevezik, így hívja magát, így is tanultuk meg az elmúlt évek alatt. Egy nő, akinek természet alatti hangja van, biztosan megszámolta már valaki, hány oktáv, és úgy jár-kel a zene és opera irodalomban, ahogy csak kedve tartja. Na, úgy nem. Mert nem a kedve tartja, hanem a mondanivalója. Ebben a világban, ahol a koncepció megléte gyanús, ahol nem szokás mondani valamit, hanem inkább formába önteni szokás, ott bizony megbízhatatlan művészeti elem az, aki magasról tesz a szokásokra, az elvárásokra, és saját törvényéhez szabja a magas művészeti alkotásokat. Öntörvényéhez - mondhatnánk, de csak az tudja ezt tenni, akinek van. Öntörvénye. Magára szabott világa. Mihez tartása.
Ágens- nem írható bele az általunk már megismert formákba.'
Sándor Erzsi – Petőfi Rádió, 2006. november 3.
'Ágens új produkciója, a ’plastic-fantastic-bombastic’ megmutatja, hogy a végtelen és megállíthatatlanul hömpölygő időfolyam nem csupán megszakítható, de vissza is fordítható. Sőt szükségszerűen vissza is kell fordítani ahhoz, hogy megtanuljunk emlékezni. Hogy megtanuljunk látni: sajátmagunkat, rég elfelejtett és majdani, lehetséges énjeinket. Ágens kortárs operadívából mostanra inkább az idő természetrajzával elmélyülten foglalkozó, annak legapróbb rezdüléseire is érzékenyen felelő előadóművésszé érett. Válaszai nem általános, bármilyen életkorban és lélekállapotban előrángatható receptek. A lefegyverző őszinteség, a megejtő szubjektivitás hatékonyabb fegyver, hiszen a nézőtől is reakciót követel.'
Jászay Tamás, Irodalmi Jelen, 2006. december
Ágens vette át a Balázs Zoltán rendezte Akropolisz c. előadásban Dávid király szerepét a Bárka Színházban.
Játsszák: Bakos Éva, Dévai Balázs, Fátyol Hermina,
Fátyol Kamilla, Horváth Kristóf, Kálid Artúr, Oláh Zoltán,
Parti Nóra, Tompa Ádám, Ágens m.v.
Ütőhangszerek: Mogyoró Kornél
Zeneszerző: Sáry László
Díszlet: Ambrus Mária / Gombár Judit
Jelmez: Benedek Mari / Gombár Judit
Dramaturg: Ungár Júlia / Góczán Judit
Koreográfus: Szőllősi András
Rendező: Balázs Zoltán és Zsótér Sándor
Maladype előadása
a Bárka Színházban
www.szinhaz.hu/maladype
A Művészetek Palotájában (IX. Komor Marcell u. 1.):
Farkasok társasága
– A „Piroska és a farkas”, közismert történetének feldolgozása egy új, rendhagyó értelmezésben –
Alkotó-szereplők: Ágens, Bakó Tamás, Csapó József, Erdei Gergő, Fábián Márton, Fekete Dávid, Gergely Attila, Gold Bea, Józsa Bambi Zoltán, Kis Gergely, Korompai András, Magyarkuti Gergő, Méhes Csaba, Réti Anna, Rumi László, Szász Dániel, Téri Gáspár, Turai Bálint, Zambrzycki Ádám,
Zeneszerző: Márkos Albert
Díszlettervező: Árvai György
Jelmeztervező: Lőrincz Kriszta
Fénytervező: Bálint Gabi
Szövegek: Ágens, Goda Gábor, Peer Krisztián
Gólyalábas szakértő: Rumi László
Speciális kellékek, térelemek: Bodóczki Antal, Haraszti Janka, Kocsis Gábor, Terebessy Tóbiás
Színpadi segítők: Oldal István, Tr.Szabó György
Technikai vezető: Szirtes Attila
Díszlet kivitelezés: Oldal István
Produkciós munkatárs: Rácz Anikó
A rendező munkatársa: Gold Bea
Rendező-koreográfus: Goda Gábor
Külön köszönet: Bajnai Zsolt, Bujtor Balázs, Csárics Sándor, DeColl Ágnes, G. Szabó Hunor, Galambor Ferenc – Fecó, Gallyas Veronika, Hernádi Zoltán, Hidvégi Nóra, Hock Ernő, Kiss Bálint, Kostyák Előd, Lajti Virág, Németh Márton, Szarka Ferenc Guidó
Támogatók: Nemzeti Táncszínház, OKM
Bemutató: 2007. szeptember 26. 19h
További előadások:
2008. február 20. 19h
2008. április 9. 19h
2008. május 20 19h
jegyinfó: www.mupa.hu
Április 28. (20.00) - MU Színház
Zene: Ágens / Fény: Fogarasi Zoltán / Jelmez: Béres Móni
Fényterv, látvány, zenei szerkesztés, koreográfia, rendezés: GERGYE KRISZTIÁN
(Kovács Dezső: A Paradicsom pora, Színház, ATP különszám)
APOKRIF – kiállítás megnyitó
Április 30. (19.00) - MU Színház
Kiállítás Gergye Krisztián fotómontázsaiból a MU Színház galériájában.
A megnyitón Gergye Krisztián Apokrif című performansza lesz látható.
A kiállítást megnyitja: Árvai György
A megnyitón közreműködik: Ágens (ének), Gresó Nikloetta és Gergye Krisztián (tánc-improvizáció)
Tavaszi áldozat
Április 30. (20.00) - MU Színház
A kilencvenkilencperc című kortárs triptichonból készült keresztmetszet.
Gergye Krisztián Társulata, a Közép-Európa Táncszínház, valamint a Nemzeti Táncszínház közös produkciója.
A darab inspirátora: FRANCIS BACON
Zene: Sosztakovics
Elhangzó szövegek szerzői: Ágens, Jung, Nietzsche, Szophoklész, Dethlefsen
Szövegmontázs: Ágens, Miklós Melánia, GK
Jelmez: Béres Móni / Maszk: Preisinger Éva / Báb: Tárnok Marianna / Fény: Fogarasi Zoltán
Smink - testfestés: Károlyi Balázs
A rendező munkatársai: Miklós Melánia, Tárnok Marianna
Produkciós asszisztens: Trifonov Dóra / Koreográfus asszisztens: Fodor Katalin
Rendező/koreográfus/látvány: Gergye Krisztián
„Fantasztikus a módszer, amellyel Gergye Krisztián már sokadjára kelti életre egy általa kiválasztott festő életművét szőröstül-bőröstül a színpadon. (…) most Francis Baconét.
(Maul Ágnes: Lenyúzott pátosz, Táncélet.hu)
Május 23., 24. (20.30) – TRAFÓ KMH.
Bábművész, további szereplő: Tárnok Marica
Zenész, énekes, zenei szerkesztő: Philipp György
Zene: Requiem-fragmentumok és gyászénekek montázsából álló zenei mű
(Mozart, Verdi, Fauré, Brahms, Bach, Purcell, Part, népi Kaddis, Zombola, Jeney, Schnittke, Mahler, De Falla, Josquin)
Jelmez: Béres Móni
Smink, maszk, testfestés: Károlyi Balázs
Hang: Pálinkás Márton / Fény: Fogarasi Zoltán
Produkciós asszisztens: Trifonov Dóra / Dramaturg: Miklós Melánia
Rendező, koreográfus, látvány: Gergye Krisztián
„…a mélabúnak a tudás űrjéről való érzés, vagy az érzés űrjéről való tudás a legjellemzőbb tulajdonsága." (Nádas Péter)
A melankólia földjegy, a Szaturnusz bolygó jegyében áll, a gravitációhoz, a testhez kapcsolódik. De a gondolkodás aktusát is önmagában foglalja, a kivételes szellemi teljesítményt.
Aby Warburg művészettörténész, aki a test prehisztorikus emlékképeit is kutatta, összefüggést talált az antik mítoszokban fellelhető fejvesztés (lefejezés), és a gondolkodás "testbeszéde" között: a saját kézzel megtámasztott fej, a lefelé billenő halánték a támasz nélkül maradt ember "érthető" gesztusa. Ez a melankolikus testtartás jellemzi Dürer Melankólia című rézmetszetét épp úgy, mint a Rodin-szobrokat, vagy Dali mesterséges mankóit.
Az értelmező szótár szerint a melankólia búskomorságot jelent, mániás depressziós elmebajból fakadó tartós lehangoltságot, levertséget. Eredetére tekintve ógörög szó: „melainé cholé" magyarra fordítva „fekete epe". Hippokratész szerint, akiben ez a testnedv túlteng, rendkívüli tudás birtokosa. (Hegedűs Sándor)
2007. május 4. MU Színház 20 óra.
Ágens+Tasnádi József+Szent Efrém Bizánci Férfikar:
Ulixes
intraperszonális opera
Írta és rendezte:
Ágens
Látványtervező képzőművész, videomovie:
Tasnádi József
Ének:
Ágens
Szent Efrém Bizánci Férfikar
Zenészek:
Jávorka Ádám brácsa
Mogyoró Kornél percussion
Táncos:
Négyesi Móni
Operatőr:
Bredár Zsolt
Beszélgetőtárs:
Ivacs Ágnes
Zene:
Görög-bizánci énekek, Ágens, Jávorka Ádám
Koreográfus, fényterv:
Gergye Krisztián
Jelmeztervező:
Béres Móni
Maszk:
Károlyi Balázs
Hang:
Boudny Ferenc
Fény:
Totó
Támogatók:
NKA Színházi Alap
NKÖM, Fővárosi Közgyűlés Kulturális Bizottsága, Műhely Alapítvány, MU Színház
Technikai támogatók:
AV Control, Artifex 2005
Médiatámogató:
tűsarok.org
Kizárólagos ingyenes programajánló médium:
‘fogalmazok,
egymás mellé írom a szavakat,
gondolatokat gondolok melléjük,
megpörget az idő,
s a szavak gondolnak maguk mellé
engem’
Ágens
'Volt egy álmom: egy hatalmas könyvet olvastam, szépen formált betûk, ismeretlen nyelven. Hirtelen eggyé lettem a szöveggel, vizuális és egyben auditív jellé lett a szó, a mondat. Hanggá vált. Tudtam, hogy a kép egy gondolat, s a gondolat én vagyok: tér- és képélmény, tele érzetekkel. Olvastam, faltam a hangbetûket, melyek egyre inkább behúztak, majd belöktek egy vizuális térvilágba. Egyszerre láttam és hallottam a szavakban és mondatokban rejlő gondolatokat; körülöttem, alattam, fölöttem mindenütt szavak és a képeik jelentek meg. Ugyanazon dolgok hallatszottak és látszódtak is egyben. Majd a kép szöveggé lett, amit már nem értettem és éreztem. Összemosódtak a betûk, elveszítettem a kontaktusomat, nem láttam többé. Ezt az élményt – tér-, hang- és érzetkomplexumot – szeretném az ‘Ulixes’ c. intraperszonális operában megközelíteni.
Ulixes. A betöltött pillanat-idő élménye, időmonológ. Szerepváltások, belső idő- és tudatkalandok.
Mindannyian vágyunk az időnkívüliségre. Te is! Ki így, ki úgy túrja magát bele. Az igazi történetek a tudatunkban jönnek létre, történet kiegészítő, szürreális effektekkel. A legfontosabb, hogy mit élsz át az időből és hogyan teszed azt. Az Ulixes az átélt idő személyen belüli szereplehetőségeivel foglalkozik, a zene és a kép nyelvén. Tudatopera, – opera alatt az egymûfajúságot, a mûvészeti mûfajok összegző megjelenését értve.
A kérdés: benne vagy-e az Időben? Vagy kívüle létezel?'
Ágens
’… Az Ulixesszel kapcsolatban, azt gondolom, helyesebb a belső idő felemlítése helyett azt mondani, hogy Ágens sajátjának tekinti az időt. Nagy leleménye – akár tudatos, akár nem –, hogy megfordítja az alá-fölérendeltségi viszonyt, és korlátait levetve ő „parancsol" az időnek. Felfedezi az idő lineáris folyamatának réseit, és ehhez megtalálja a megfelelő eszközöket is. A színpad (sőt a nézőtér és a kinti kávézó) minden része más-más idősíkot képvisel, amelyek között Ágens szabadon mozoghat; átjárása van az idősíkokon – ellentétben determinált, egy meghatározott korhoz kötött szereplőivel. Ugyanígy „átjár" a hangja is a különböző hangszínek, hangmagasságok, artikulálatlan hörgések és húsba vágó dallamok közt. Ő az abszolút főszereplő – a többiekhez viszonyítva időn kívül.’
Vida Virág: Privatizált idő - Színház, 2006. január
'Ahogy az utóbbi években nyomon követtem Ágens színpadi működését, a naptárban ritkásan elszórt, ám annál inspirálóbb bemutatóinak sorát, fokozatosan bizonyossággá érett bennem egy benyomás. Ágens különc, próteuszi alkat, aki egy időpillanatban képes összetéveszthetetlenül ugyanolyan és zavarbaejtően más lenni – nem csak az egyes előadásokat összevetve igaz mindez, akár egy produkción belül is érvényesül. Legfeljebb dadogva megragadható, nyíltszíni metamorfózisai közben pedig mintha mégis egyetlen „cél” vezérelné: bebizonyítani a kőbe vésett befogadói pozíciók igazságáról, hogy csupán vízre írták azokat…
Nem alkalmi határsértővel van tehát dolgunk: Ágens rendre a művészt és az izgalmakra vágyó nézőket feszélyező-bénító kötelékeket lazítja, oldja meg. Vagy éppen tépi darabokra, mint tette legutóbb az Ulixesben.'
Jászay Tamás, kontextus.hu
'Az Ulixesszel kapcsolatban, azt gondolom, helyesebb a belső idő felemlítése helyett azt mondani, hogy Ágens sajátjának tekinti az időt. Nagy leleménye – akár tudatos, akár nem –, hogy megfordítja az alá-fölérendeltségi viszonyt, és korlátait levetve ő „parancsol" az időnek. Felfedezi az idő lineáris folyamatának réseit, és ehhez megtalálja a megfelelő eszközöket is. A színpad (sőt a nézőtér és a kinti kávézó) minden része más-más idősíkot képvisel, amelyek között Ágens szabadon mozoghat; átjárása van az idősíkokon – ellentétben determinált, egy meghatározott korhoz kötött szereplőivel. Ugyanígy „átjár" a hangja is a különböző hangszínek, hangmagasságok, artikulálatlan hörgések és húsba vágó dallamok közt. Ő az abszolút főszereplő – a többiekhez viszonyítva időn kívül.'
Vida Virág: Privatizált idő - Ulixes, Színház, 2006. január
’„Ágens, amit most csinál, kissé még merészebb – egy teljesen individuális létezőt, a maga alkotta hangot simítja eggyé a görög-bizánci énekekkel s a látvánnyal, hogy ne csupán a hangja váltson ki valamiféle hatást, de a darab részletei váljanak messzire repítő egységgé.' Györe Gabriella: Útravaló vándoroknak, litera.hu, 2005. 11.14.