Előadások / Munkák Interjúk Kritikák/Írások Publikációk Képek Videók Ágens CD Audio Hírek E-mail Közhasznúsági jelentés Támogatók:



 


 


 



Olvasószolgálat

2012. 10. 02. 19 óra

Írók Boltja


BEMUTATÓ


Ambrus Sebestyén: Anamnesis





Szereplők:

Gergye Krisztián, Ágens, Stubnya Béla, Pásztor Tibor, Barsi Márton és a bikali lovasok: Ferenc Gábor, Májer István, Pálinkás Péter és Benjamen de Noir, valamint Koltai Katalin gitárművész



Az előadás ingyenes, azonban regisztráció szükséges! Regisztrálni lehet a bibormadar@gmail.com vagy az irokboltjabemutatok@gmail.com emailcímeken.


18 éven felülieknek!




'A fogalmak nélküli létezést kutattam.  A mesterséges sötét az álom és az ébrenlét határán tartottak.. Sig Sauer P266. Már csak egy dolog kínzott. Nincs ok. Vagy nem értem, mi az. Azért jöttem, hogy megöljelek! Velem van valami, amit nem ismerek.' A. S.



Az Ágens társulat az Írók Boltjában utoljára Egressy Zoltán Baleset című drámáját mutatta be Olvasószolgálatának keretein belül. http://www.revizoronline.hu/hu/cikk/3772/agens-tarsulat-olvasoszolgalat-egressy-zoltan-baleset-irok-boltja-kortars-dramafesztival-2011/


Most Ambrus Sebestyén, a fiatal felvidéki író budapesti bemutatkozásának lehetnek tanúi a nézők. Az Anamnesis főhőse sajátos, egyedi teremtett világban él, kivételes intellektusát mások megfigyelésére és elemző életvizsgálatára fordítja. A hibák és a mellément történetek felismerésének nagymestere. A lenyűgöző leírásokkal és környezeti analízisekkel teli novella egyszerre a gyilkolás filozófiájának gyakorlati terepévé válik, a kutatás egy metafizikai élmény hatására a valóságba torkollik. A név és valódi identitás nélküli gyilkos áldozatai 'visszaszólnak', odaadóan okot celebrálnak ahhoz, hogy elvegyék az életüket. A rendkívül izgalmas szöveg lassanként tárja elő a létében botorkáló férfi történetét, ahogy emeletről emeletre halad, hogy kiírtsa a tanulmányozott életek szereplőit. Be kell lépnie a történetekbe, mielőtt megszünteti azokat. A kiteljesedést keresi valamint az okot. S azt, hogy e történet a sorsává válik-e vagy csak a megfigyelései mentén kering, s a saját élete is pusztán egy mások életéből való idézetként működik.


Az Ágens társulat hosszú évek óta az álom és a fikció kettősségével és az idő kutatásával foglalkozik, valamint filmes technikával dolgozik a színpadon. Használja a vágást, az idő kezelésének a szabadságát, a történet képi és az érzékelésre épülő jelekből való építkezését, stb.


A novellát párhuzamosan és részleteiben interpretáló és megélő férfiak mindegyike saját értelmezéssel fordul a szöveg felé, melyből a nézőknek egyedi módon kell összeválogatniuk a történet elemeit, a saját 'filmjüket'. Mégha esetlegesnek tűnik is a válogatás mikéntje, a történet mégis azon az úton halad, ahol haladnia kell, a szinkronicitással kacérkodik és egy gyilkos önmitológiájában marad.


Támogatók: NKA, Írók Boltja


 


 

Buja középkori est -
ahol belekóstolhatsz a középkor érzéki valóságába
http://indavideo.hu/video/Buja_kozepkori_est_-_Puchner_birtok_Bikal_2012

 


 


Sallai András fotói az előadásról:
http://sallaiandras.hu/galeriak/Agens%20-noInTime/Agens_noInTime.html

Kővágó Nagy Imre fotói:
http://kni7.wordpress.com/2011/02/12/agens

Kritikák:
ÁGENS VON KANT KESERŰ KÖNNYEI (revizoronline.com)

Bizarr performansz egy nappali közepén (divany.hu)

Keserű könnyek a gésamaszkon (prae.hu)

Fehér idő (ellenfeny.hu)

Az éjszaka asszonya(i) - NŐINTIME (kultura.hu)

Az előadás létrejöttét támogatja még:
a Kárászy Szalon és a Kiscelli Múzeum, valamint Hományi Lombhullató Péter, Barka Gergely, Pataki József, Sági András

Jegyfoglalás: A FÜGE szervezésében: jegy@fugeprodukcio.hu vagy 06-30-932-56-50

 


 

A belső utazás a legnagyobb adomány - Ágenssel beszélgetett Stifner Gábor az Arcvonások pénteki adásában.

 


 

OLVASÓSZOLGÁLAT

Egressy Zoltán Baleset c. drámájából

Premier!

Montázs: Gergye Krisztián

2011. november 26. 17 óra

Írók Boltja

(1061 Budapest, Andrássy út 45.)

Kortárs Dráma Fesztivál

Az Ágens társulat az Írók Boltjában és a Fogasházban elkezdett és nagy sikerrel játszott Olvasószolgálata, egy A kortárs magyar irodalmat és drámát bemutató sorozat, mely a befogadás határait tágító módszer. Javarészt nők olvasnak fel, különböző attitűdökből és értelmezési lehetőségekből kiindulva, nemcsak olvassák, hanem eljátsszák, elemző helyzeteket teremtenek a személyre szabott, kiscsoportos foglalkozások keretén belül. Az elemző helyzet iránya az előadó szakmai képzettségétől függ, együtt dolgozunk Lőrinc Katalin balettművésszel, Csigó Katalin pszichológussal, Tárnok Marica bábművésszel, Bakos Éva és Madák Zsuzsanna színésszel, csakúgy, mint Szakács Ildikó operaénekessel, Kallai Nóra zenésszel, stb… Vallomásokra és közös játékra bírják a nézőket, akik örömmel vesznek részt a rendhagyó előadásokon. Volt már, a Dzsungel a szívben és A szív kutyája antológiákból előadás, Ágens novelláinak interpretálása, most Egressy Zoltán Baleset című drámáját mutatjuk be. 

Társulatunk hosszú évek óta az álom és a fikció kettősségével és az idő kutatásával foglalkozik, valamint filmes technikákkal dolgozik a színpadon. Egressy Zoltán drámája műfaji meghatározása szerint álomthiller, az álom és a fikció határán játszódik, valamint az író állítása szerint is filmes szerkezete van. Kapcsolódásunk ennek köszönhető.

Szereplők: Ágens, Barsi Márton, Boundy Lídia Ágnes, Csigó Katalin, Kallai Nóra, Lőrinc Katalin, Madák Zsuzsanna, Pásztor Tibor, Tárnok Marica + 1

Rendező: Ágens

Támogatók:

NEFMI, Kortárs Dráma Fesztivál, Írók Boltja

 


 


 


 

Ódium-art Művészeti Akciócsoport
 
odiumart.blog.hu

 


 

 
montázs: Gergye Krisztián
 

Ágens társulat:

 10 NŐ

- olvasószolgálat -

 

2010. 12. 14. 19 óra

 FOGASHÁZ  (VII. AKÁCFA U. 51.)

 

 Szereplők:

Ágens

Madák Zsuzsanna

Tárnok Marica

Bakos Éva

Boudny Lídia Ágnes

Sztarenki Dóra

Lengyel Polett

Bocsi Eszter

Szakács Ildikó

Banai Sára

Csigó Kata

+ 1

 

Dramaturg: Madák Zsuzsanna

Rendező: Ágens

 

Az előadás ingyenes!

 

Az Ágens társulat intenzív, személyre szabott, kiscsoportos foglalkozásai, ultrahatékony módszerrel, hosszú évek tapasztalatával, magas színvonalon. Ha részt vettél már tanfolyamunkon, azért, ha még nem, azért gyere, lecseréltük tananyagunkat, új novellát elemzünk. Többezer (1.893.648) elégedett néző, referenciák, készségfejlesztés, szintfelmérés. Gyorsan fejlődhetsz, amit eddig nem tanultál meg, most megtanulhatod! Évek helyett egy óra alatt átadjuk és felkészítünk, különböző olvasástechnikák és csúcstechnikák segítségével közel kerülhetsz hozzánk és a nőirodalomhoz. Garantált irodalmi nők, akik beosztják az idődet ez alatt a felejthetetlen egy óra alatt. Kultúrált, barátságos környezet, kulturális befogadótér, fiatalos csapat. Keressük kreatív, intelligens, helyes, önálló és felelősségteljes, dönteni képes, elfogadó, nyitott, pontos, kommunikatív, rugalmas személyiséggel bíró nézőinket, akik őszinték, szeretet sugároznak és önzetlenek. Mi is szeretni fogunk téged!

 


 

Fotó: Kerekes Zoltán

 

Szakravató opera

 

Szentből profán Debreceni Nemzetközi Művésztelep

2010. december 9. 18 óra

MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ, Debrecen

 

Szereplők:

Ágens

Szakács Ildikó szoprán

Madák Zsuzsanna

Stollár Xénia – viola da gamba

Kallai Nóra – viola da gamba

Balogh Vera – barokk fuvola

 

’Minden titkot feltár a hosszú, végtelen

Idő, s a napfényen levőket elfedi.’

Szophoklész, Kerényi Grécia fordítása

 

Az Ágens társulat három szolgálatot működtet, az Írók Boltjában (Budapest) a Basium - Csókszolgálatot, a Fogasház Kulturális Befogadótérben (Budapest) az Olvasószolgálatot, mely hamarosan az Írók Boltjába is költözik, s most Debrecenben, a MODEM-ben indul útjára a Szakravató szolgálat. Opera, mint szolgálat (lat.). Opera, mint műfaj. Operaszolgálat. Szakravatás, azaz szakrális beavatás, bevatási szertartás. A MODEM csupasz, fehér terei tökéletes helyszínül szolgálnak az Ágens társulat operarituáléjának. Bach, Pergolesi, Purcell, Handel és ’Ágens (...) sajátos zenei univerzuma, egyedi formavilága és színpadi nyelve’1.jelenik meg az előadásban.

 

Jegyzetek:

1.      DEOL Debrecen online lara kritikája az Ágens társulatról

 

Ágens Debrecenben láthatott előadásainak kritikái:

Lara: http://www.deol.hu/main.php?c=11003

Lara: http://www.deol.hu/main.php?c=9075

Tóth Ágnes Veronika: http://www.revizoronline.hu/hu/cikk/141/agens-deus-tardat/?label_id=782&first=0

Jászay Tamás: http://www.agens.hu/kritika_pfb_jaszay.html

Sándor Erzsi: http://www.agens.hu/kritika_pfb_sandor.html

Zolnai Zsófia: http://www.agens.hu/kritika_pfb_zolnai.html

Halász Tamás: http://www.ellenfeny.hu/archivum/2008/1/erkezesi-oldal-agens-gergye-krisztian

 


 

 


 

ADAPTÁCIÓ TRIKOLOR

– identitásjáték szélesvásznon, avagy hogyan told jobbra a bajt –


kortárs táncest

PREMIER

2010. október 29-30. 20h

MU Színház

 

Fotó: Lékó Tamás, Montázs: Gergye Krisztián

 

Alkotóközösségünk úgy véli, jelen körülmények között nem lehet tét nélkül alkotni. Jelenlétünk már önmagában is rákérdezés a valóságra, így feltétnek marad a humor.

Jó étvágyat kívánunk!

 

Választott MENÜ

1.     Alkalmazkodás a lét feltételeihez, vagyis ideológiai kalandtúra feltételes reflexiókkal.

2.     Nacionalista önirónia szorongásserkentő művészi tornával.

3.     Szabadúszás száraz medencében, izzadó vízibalerinóval.

4.     Akciófestészet három szín(mű) lehetséges felelevenítésével az illegális Bartók-hallgatók kárpótlásáért.

5.     Nézeteltérések esztétikai harmonizálása, megoldásképletek nélkül, a politikai analfabetizmus elfogadtatásáért.

6.     Liberális esztétikai kiáltvány hatásterrorral és ízlésvadászattal.

7.     Illuzionisták a honvágy szabadalmaztatásáért.

8.     Antidepresszáns magatartás az önmegtartóztatás hatékonyságáért.

9.     Öltözés, vetkőzés.

10. Mosoly és könny, néhány becsúszó spárga, spicc meg pipa, na meg sarokra állás.

11. Független dramaturgia, a társadalomba ágyazott innovatív műélvezés ellehetetlenülése okán.

12. Szóló, önkéntes meghívottakkal, a megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért.

 

 

Válságstáb:

Rendező, koreográfus, látványtervező, szólista: Gergye Krisztián

 

Tervezett szereplők: Ágens, Barsi Márton, Bánfalvi Eszter, Bocsi Eszter, Frigy Ádám, Hoffmann Adrienn, Lőrinc Katalin, Madák Zsuzsanna, Tárnok Marica - és később megnevezendő önkéntesek

 

További tervezett szereplők, zenei előadók: Philipp György (zenei szerkesztő), Szakács Ildikó, ACCORD Quartet

 

Díszlet: Árvai György

Jelmez: Béres Móni

Smink, maszk: Károlyi Balázs

Videó: Lenz Tünde

Fény: Fejes Ádám

Hang: Boudny Ferenc

Technika: Szirtes Attila

Pszichológus konzultáns: Csigó Katalin

Dramaturg: Miklós Melánia

Produkciós asszisztens: Hajós Eszter

Produkciós menedzser: Trifonov Dóra

Produkciós partner: Ágens Társulat

 

 

Jegyfoglalás:

Mu Színház: 1 209 4010 - szinhaz@mu.huwww.mu.hu

Jegyek kaphatók a Füge terjesztésében is: 30 932 5650 – jegy@fugeprodukcio.hu www.fugeprodukcio.hu

 


Támogatók:

NKA Táncművészeti Kollégium, NEFMI (66%), Fővárosi Közgyűlés Kulturális Bizottsága – Színházi Alap

               

 

Partnerek:

MU Színház, Ágens Társulat, Füge, KASEK

                         

 

Médiapartnerek:

Port.hu, Fidelio, Revizor

        

 

 

 

GERGYE KRISZTIÁN IDENTITÁSJÁTÉKA A MU SZÍNHÁZBAN

 A Gergye Krisztián Társulat idei első bemutatójára október végén kerül sor a MU Színházban. Az ADAPTÁCIÓ TRIKOLOR című kortárs táncelőadás a táncos-koreográfus személyiségére épülő „identitásjáték szélesvásznon”, melynek fő fonalát az alkotó élethelyzeteiből adaptált film adja. Hiszen ki ne álmodna arról, hogy egyszerre nézője és főszereplője annak a mozinak, amely a hétköznapok történeteiből forog? Gergye Krisztián a színpadi valóság illúziójában bemutatandó filmben a saját identitásának nyomában járva arra keresi a választ, hogy mit jelent ma magyarnak lenni kortárs táncművészként. Teszi ezt azoknak a változásoknak a hatására, melyek a kulturális szférát, ezen belül is a független színházakat ért megszorításoknak köszönhetők. Az „ideológiai kalandtúra” tétje nem más, minthogy a szélsőséges formák mentén hogyan lehet középen maradni, s megfelelően adagolt öniróniával és humorral jobbra tolni a bajt.

 

 

 


 

 


 

1

Az Ágens Társulat is lehetetlen helyzetbe került az idei állami támogatások visszatartása miatt. A bizonytalan helyzet az Előadó-művészeti Törvény alapján a VI-os kategóriába sorolt összes független színházat és társulatot érinti. Elkeserítőnek tartjuk, hogy a Nemzeti Együttműködés Kormánya megszüntetni, legalábbis ellehetetleníteni kívánja a magyar kultúra ezen szeletét. Társulatunk a kiszolgáltatott körülmények ellenére is, egyöntetűen az augusztusra tervezett Szodoma után című előadások megtartása mellett döntött. Köszönjük a Fogasház - Kulturális Befogadótérnek, hogy költségmentesen folyamatosan otthont ad az előadásnak, illetve az Orkesztika Alapítvány-Mozdulatművészeti Stúdiónak, hogy technikai felszereléssel támogat bennünket. Nélkülük és a Szodoma után összes alkotójának és közreműködőjének összefogása, és áldozatos munkája nélkül ezek az előadások valóban nem jöhetnének létre.      

Ágens és Madák Zsuzsanna

A Fogasházban készült rövid film – Philipp Judit munkája:
http://www.youtube.com/watch?v=sh3Ipo68K8w

SZODOMA UTÁN – Csak azért is repertoáron!!!
2

Fogasház [pince]

Előadások: 2010. augusztus 23-24-25. 20 óra

„A kultúra tanulás és művelődés, azaz annak a kánonnak az elsajátítása, amelyet egy adott társadalom jelöl ki a maga számára”
(részlet az előadásból)

 

Rendező: Madák Zsuzsanna
Szereplők: Ágens, Bakos Éva, Csizmadia Ildikó, Barsi Márton
Viola da gamba: Kallai Nóra
Látvány: Kalmár Bence
Dramaturg: Madák Zsuzsanna
Szövegkönyv: Madák Zsuzsanna, Maczkó Zoltán
Fény: Kalmár Bence
Rendezőasszisztens: Maczkó Zoltán
Produkciós vezető: Kulcsár Viktória
Vendégszövegek: Oscar Wilde, Georg Büchner, Euripidész, Friedrich Schiller, Stéphane Mallarmé, Paul Valéry, Arthur Rimbaud, August Strindberg, Nick Cave

Támogatók:
Budapest Fővárosi Önkormányzat, Színházi Dolgozók Szakszervezete, Orkesztika Alapítvány – Mozdulatművészeti Stúdió, Fogasház – Kulturális Befogadótér, Oktatási és Kulturális Minisztérium

HASZNOS ÚTMUTATÓ (A 3 ’AJÁNLOTT’)

Meleg öltözet ajánlott, mivel a pincében nyáron is hideg van...
Foglalás ajánlott, mivel korlátozott a befogadóképesség...
Színészek, látványtervezők, zenészek etetése és itatása melegen ajánlott, mivel...
 
Három nő. Az Anya, a Lány és a Sógornő. Férfiak nélkül, a társadalomtól kivonultan élnek. ’Szodoma után’. Maguk választották e kényszerközösséget. A társadalom utáni állapotok szükségszerűen új játékszabályok, illetve ’életszabályok’ létrehozását generálják. A lemondás, az önmegtartóztatás, a magány, és az értelmetlen munka öröme teszi ki mindennapjaikat. A természetbe való menekvés minden elhatározásuk ellenére újabb természetellenességeket szül. Majd váratlanul megérkezik egy fiú. A Fiú. Feltámad bennük az eltemetett női ösztön. A Fiú a közösség túlélésének egyetlen esélye... Nem érvényesek már az íratlan szabályok sem. A vad természet fékezhetetlen. Már nincsenek, és nem is lehetnek kompromisszumok. Megszűnnek a kötelékek, megszűnnek a normák, és megszűnik a kérdés létjogosultsága: lehet-e az életet morális alapokra helyezni? Egy morál létezik csupán: az egyén túlélése.

Fogasház – Kulturális Befogadótér
(1073 Budapest, Akácfa u. 51.)
Jegyek válthatóak a helyszínen az előadások napján 19-20 óráig. 
Teljesárú: 1200 Ft, Diák: 800 Ft
Foglalás ajánlott:
Tel.: +36-70-459-0458; E-mail: szodomautan@gmail.com; agens@enternet.hu

www.agens.hu 
Kővágó Nagy Imre fotói az előadásról

 


 

PREMIER!

 

Szodoma után nyílt próba:

 

 

 

2010. május 20 és 21. 19.00 óra

KISCELLI MÚZEUM ALTEMPLOM

1137 Budapest, Kiscelli utca. 108.

 

Jegyek elővétel, foglalás:

Teljesárú: 1200 Ft, Diák: 600 Ft

Tel.: +36-20-346-3797; E-mail: agens@enternet.hu

 

 

Rendező: Madák Zsuzsanna

Szereplők: Ágens, Bakos Éva, Csizmadia Ildikó, Barsi Márton

Viola da gamba: Stollár Xénia

Látvány, Fény: Kalmár Bence

Dramaturg: Madák Zsuzsanna

Szövegkönyv: Madák Zsuzsanna, Maczkó Zoltán

Rendezőasszisztens: Maczkó Zoltán

Produkciós vezető: Kulcsár Viktória

Vendégszövegek: Oscar Wilde, Georg Büchner, Euripidész, Friedrich Schiller, Stéphane Mallarmé, Paul Valéry, Arthur Rimbaud, August Strindberg, Nick Cave

 

 

 

Támogatók:

Budapest Fővárosi Önkormányzat, Színházi Dolgozók Szakszervezete, Orkesztika Alapítvány - Mozdulatművészeti Stúdió, Fővárosi Képtár - Kiscelli Múzeum, Oktatási és Kulturális Minisztérium

 

„Vad természetünkben pihenjük ki a legjobban természetellenességünket...”

(Friedrich Nietzsche)

 

 

 

Három nő. Az Anya, a Lány és a Sógornő. Férfiak nélkül, a társadalomtól kivonultan élnek. ’Szodoma után’. Maguk választották e kényszerközösséget. A társadalom utáni állapotok szükségszerűen új játékszabályok, illetve ’életszabályok’ létrehozását generálják. A lemondás, az önmegtartóztatás, a magány, és az értelmetlen munka öröme teszi ki mindennapjaikat. A természetbe való menekvés minden elhatározásuk ellenére újabb természetellenességeket szül. Majd váratlanul megérkezik egy fiú. A Fiú. Feltámad bennük az eltemetett női ösztön. A Fiú a közösség túlélésének egyetlen esélye... Nem érvényesek már az íratlan szabályok sem. A vad természet fékezhetetlen. Már nincsenek és nem is lehetnek kompromisszumok. Megszűnnek a kötelékek, megszűnnek a normák, és megszűnik a kérdés létjogosultsága: lehet-e az életet morális alapokra helyezni? Egy morál létezik csupán: az egyén túlélése.

 

Sajtóanyag

 

Szodoma után

-nyitott próba-

2010. április 15. 19 óra.

Mozdulatművészeti Stúdió

 

Az Ágens Társulat 2009/2010-es színházi évadban elindította a beavató színházi programját, amelyet különböző különböző oktatási intézményekkel szorosan együttműködve valósít meg. A Szodoma után című létrejövő előadás nyitott próbája is ezen sorozatunk része, amely elsősorban egyetemisták és színinövendékek számára került megrendezésre.

Kővágó Nagy Imre fotói a nyitott próbáról:








 


 

 

Az Ágens Társulat és a  tűsarok.org szervezésében április 16-án a FATUM – sorsjáték – után Babarczy Eszter kultúrakutató, kritikus, eszmetörténész, Artner Sisso Szilvia író, kritikus, Proics Lilla tipikus kritikus beszélgetnek a nézőkkel az előadásról. A találkozás témája a nőszempontú Isten keresés, a nő és az Isten viszonya a kultúrtörténetben és a művészetben.  

 

Az április 16-ai előadásra Női jegy (50 %) váltható!

 

Az április 17-ei előadásra kivételes engedménnyel a diákjegyek 500 Ft-ba kerülnek!

 

Ágent társulat: Fatum fotók, Kővágó Nagy Imre

 

FATUM

sorsjáték

 

 

2010. április 16-17. 20 óra

MU Színház

1117 Budapest, Kőrösy J. u. 17.
Jegyek elővétel, foglalás: MU Színház 466-46-27, 209-4014

Kulcsár Viktória kulcsar.viktoria@ella.hu , 06-20-346-3797

 

Író, rendező: Ágens

Koreográfus: Gergye Krisztián

Szereplők: Fogarasi Gergely, Philipp György, Madák Zsuzsanna, Ágens, Simán Éva, Bakos Éva

Károlyi Balázs

Dramaturg: Madák Zsuzsanna

Zenei szerkesztő: Philipp György

Jelmeztervező: Szűcs Edit

Látvány: ÁgensPhilipp Judit

Maszk: Károlyi Balázs

Fény: Kormosói Róbert

Zene: Szigeti Máté, Philipp György, A. Part, stb...

Szövegek: F. Nietzsche, Kleist, Shakespeare, Egyiptomi Halottaskönyv, Hamvas Béla, Oscar Wilde, Ágens, Fogarasi Gergely

 

Támogató:

Nemzeti Kulturális Alap Színházi Alap, Oktatási és Kulturális Minisztérium Független Színházi Műhelyek támogatása, Gergye Krisztián Társulata

 

’Látták szemeid az én alaktalan testemet, és könyvedben ezek mind be voltak írva: a napok is, a melyeken formáltatni fognak; holott egy sem volt még meg közülök.’ Zsoltárok könyve, 139.16

 

A Fatum, a tavaly elkezdett sorsjáték trilógia középső darabja. Az Ira (düh) kezdte a sort a düh természetrajzával foglalkozva, azt egy elemelt, mágikus világba helyezve. Oda, ahol a gondolatból teremtő erő válik, test és hang. Forma és valamely vallásokat egyesítő vallás olvasható képlete. A Fatum az elkerülhetetlen végzet és a halál kutatásával, a görög drámák dramaturgiai rendszerére támaszkodó sorsjátékba finoman és mellékszálként beleillesztve a Gólem történetet.  A végzet és a kihordott sors viszonyát vizsgálja.

Kritikák:

Létrehozni Gólemet - Beszélgetés Ágenssel

Ágens, a kortárs opera és performance varázslatos egyénisége sokoldalú alkotó, rendszeresen publikál a LAM-ban is. "Látták szemeid az én alaktalan testemet, és könyvedben ezek mind be voltak írva: a napok is, a melyeken formáltatni fognak; holott egy sem volt még meg közülök. (Zsoltárok könyve, 139.16 )" Az interjú itt olvasható tovább

Tulp doktor visszatér - FATUM

2009. december 13. kultura.hu
Az Ágens Társulat bemutatója, a Fatum egyszerre rituális színház és a rituális színház paródiája. Végletek koccannak benne össze: hit és hitetlenség, ösztön és tudomány, az ész és a test tébolyai. Boncolás zajlik: megtudjuk, mi van a belekben, mi van az agyakban. KRITIKA
A kritika itt olvasható tovább


ETŰDÖK BONCASZTALRA

Ágens: Fatum / MU Színház 2010.01.25.
Ha lehet szép - Lautréamont értelempukkasztó aranyköpése szerint - egy esernyő és egy varrógép véletlen találkozása a boncasztalon, nem szebb egy koponyafúrógép és egy agy találkozása ugyanott? TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA.
A kritika itt olvasható tovább


Tolvaj Ákos esztétika-angol szak (ELTE-BTK) írása a Fatum-ról
FATUM by Ágens Company
A Review


One has expectations upon going to MU Theatre. It can be anticipated, that the piece to be seen is going to be state of the art, extraordinary, contemporary, some may even go as far as to call the theatre underground. For the everyday theatregoer it may be, but for those who are into contemporary performing arts, MU is one of the places to go. Ágens Company is even less known to the general public, and the name intertwines with the Odium-art project, which is a collaboration of artists from different fields of art, and which stages "regular" theatre performances, as well as performs actions in the street, at festivals, or uses the Writers' Shop (Írók boltja) as a stage, while under construction.
A kritika itt olvasható tovább

 

Fotók:

Sajtóanyag

 


 

A XV. Alternatív Színházi Szemlén Philipp György Szertartás-díjat nyert!

Fotó: Kővágó Nagy Imre
 
Ágens társulat: Ira (düh)
2010. február 14. 20 óra
Gödör Klub, Spicc Színpad
1051 Budapest V., Erzsébet Tér
Belépőjegy 300 Ft! 
Jegyinformáció: 

kulcsar.viktoria@ella.hu

 

Ira videó:

 

Író, rendező: Ágens

Koreográfus: Gergye Krisztián

Szereplők: Ágens, Madák Zsuzsanna, Philipp György

Zenei szerkesztő: Ágens és Philipp György

Jelmeztervező: Szűcs Edit

Zene: Árvai György, Cser Ádám, Ágens, Philipp György

Mandala rajz és kivitelezés: Philipp Judit

Maszk: Károlyi Balázs

Hang: Boudny Ferenc

Fény: Kormosói Róbert

Művészeti konzultáns: Ivacs Ágnes

Produkciós vezető: Kulcsár Viktória

 

Külön köszönet Philipp Juditnak!

 

Támogatók:

NKA színházi kuratóriuma, OKM, Gergye Krisztián társulata

 

'A hatáselemek összessége és sorrendje visszaadhatatlan. (...) Az Ira legjobb, legértőbb nézője Weöres Sándor lenne. Szelíd volt, mint a vulkán. Tudta: kutya dolgok tára a világ. 1938-as színdarabjában, a Theomachiában az a magma bugyborékol, amely hetven évvel később Ágens istenkereső, pokoljáró színpadán, a játék több vallást is adaptáló ateizmusában, istenhiányában éget. Ülne egy sor végén Weöres, és ő csak azt kiabálná ki fejhangon a jegyszedőknek: a Pilinszky Jancsi nem jött el?!'

 

Tarján Tamás: Köldökzsinórból flagelláns korbács, 2009. február 14., Népszava, Szép szó

 

“Hogyha nem hozod ki magadból, azt, ami benned lakozik, az, ami benned marad, tönkre fog téged tenni."                                         

Tamás apostol apokrif evangéliuma

Fotó: Kővágó Nagy Imre
 
'Shakespeare-től keleti pszeudo-rituálékig megannyi elemből áll, szövetik össze az Ira anyaga. Dermesztő, erősen szexuális töltetű, mondén, mégis hideg képek provokálnak, s az éteri harmónia hangzása csitítja a kegyetlen jeleneteket. Az elmaszatolt lélek, az elmaszatolt én szikrázik fel a teljességet szimbolizáló, ám félkészen széjjelkent mandala-rajzolaton. (...) Ágens felkavar, felzaklat, ami a mában egyre nagyobb kihívásnak számít, ám neki többször sikerül. '   Halász Tamás: Nem leányálom - kultura.hu
 
'De a düh elkövetkező közel egyórás „ünnepe” főként nem verbális módon nyer artikulációt, és sokkal egyetemesebb, spirituálisabb rétegekben fedi fel önmagunk és mások elleni agressziónk, ami a létért való küzdelem, önmagunk keresésének transzcendens és ugyanakkor nagyon is reális, földi része. ' VMR: A düh mindenkié - kulturpart.hu
 
Kritikák:

Haragban a világgal

Köldökzsinórból flagelláns korbács

Nem leányálom - IRA (kultura.hu)

IRA - a düh mindenkié!

Ágens és a belül hullámzó sár

Elmaradt dolgokból

arab zsidó keresztény/ágens (thealter.hu)

Thealter - illúzió blog: ötödik nap (szegedma.hu)

IDŐN BELÜL S KÍVÜL (revizoronline.com)

Szálkák a színpad alól 2009/3. (irodalmijelen.hu)

A válasz - düh, Symposion-line, Tóth Ágota

Thealter-chillout, avagy a Semmi szívében, apertura magazin, Kérchy Vera



A XV. Alternatív Színházi Szemlén az Ira-ról olvasható kritikák:

Van-e szándék? kultura.hu, Proics Lilla

Út(té)vesztők - szinhaz.hu, Jászay Tamás

Perverz zí DASZSZ? szinhaz.net, Kutszegi Csaba

Az alternativitás mindenkié, ellenfény, Sebők Borbála

Szobaszínházon innen, kőszínházon túl, prae.hu, Turbuly Lilla

Fotók:
Kővágó Nagy Imre



Mátyás Attila








Martincsák István

Képek (port.hu)




Film:

ira.kenyszer.com

Videó (youtube)


Láng Judit interjúja Ágenssel a készülo darabról, Népszava online:

Népszava Online

 


 


Ágens és a Kodály-módszer

koncert a Kortárs Magyar Dráma Fesztiválon

Merlin Színház (1052 Budapest, Gerlóczy utca 4., T.: 317.9338, 318.9844)
2009. november 28. 23 óra

A Kodály-módszer közhiedelem, nemzetközi legenda, a 20. századi magyar zenei nevelés alapja. Zenei írás, olvasás, zenei öntudatra ébresztés, egyféleképpen történő tanár, zenész és közönségnevelés. Viccként emlegetett szolmizációs jelek, rekord mennyiségű énektanár, és amatőr kórus. A Kodály-módszer ideje lejárt. Néhány fiatal énekes, karmester és zenész Ágenshez csatlakozva tavaly létrehozta az Ágens és  a Kodály-módszer nevű zenekart, mely bizonyítani szeretné, hogy a zenében, mítoszok és pátosz nélkül is, számtalan út létezik. E koncertjük zenei anyagából egy részlet hallható volt a Múzeumok éjszakáján, azonban teljes egészében itt mutatkoznak meg először, hogy a középkor illetve Bartók és Kodály által gyűjtött trágár szövegű népdalok zenei világába kalauzolják el a nézőket. 

Közreműködik:

Ágens, Philipp György, Dezső Sára, Szakács Ildikó, Cser Ádám ének

Philipp György elektronika

Bartek Zsolt fúvós szekció

Bubnó Marci ének, dob

 

www.agens.hu

http://odiumart.blog.hu/

 


 

Az Évadnyitó Fesztiválon, az Ágens társulat standjánál történt véres incidens
ellenére a szeptember 20-ai Deus tardat előadást megtartjuk 18 és 20
órakor a Kiscelli Múzeumban!!!!

 


 

Ágens maya szertartás a salgótarjáni Amerikai esten ( Philipp György, Ágens, Salgótarjáni Szimfónikusok, Bartek Zsolt)

http://www.youtube.com/watch?v=W4fDA-GoPLI

 

Ágens Motherless children (Philipp György, Ágens, Salgótarjáni Szimfónikusok, Bubnó Marci, Bartek Zsolt)

http://www.youtube.com/watch?v=-Yk1wOYz7wo

 


 

Szeretettel várjuk az Ágens társulat:

 

Deus tardat – Isten késik című előadásaira

 

DEUS TARDAT újra a Kiscelli Múzeumban

 

2009-09-20. vasárnap 18:00 és 20.00 óra

Kiscelli Múzeum, Altemplom

(1037 Budapest, Kiscelli u. 106.)

Jegyinformáció: +36-20-346-3797

 

Kérjük, hozzanak magukkal zseblámpát! Az előadás bizonyos részeit csak akkor láthatják, ha megvilágítják!

 

Író, rendező: Ágens

Koreográfus: Gergye Krisztián

 

Szereplők:

Ágens, Gergye Krisztián, Gresó Nikoletta, Philipp György

 

Jelmez: Béres Móni

Ötvös: Emődy Krisztina

Maszk: Károlyi Balázs

Látvány: Philipp Judit

 

Támogatók:

OKM Alternatív Színházak működését támogató keret, Kiscelli Múzeum,

NKA Színházi Alap, MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ

 

 

'Késik Isten, amennyiben én sem vagyok ott.'

Ágens

 

’Amikor a kettőt eggyé teszitek és a bensőt olyanná, mint a külsőt, a külsőt mint a bensőt, a fentit mint a lentit, s így a férfi mint a nő egyetlen eggyé, hogy a férfi ne férfi és a nő ne nő legyen, amikor szemet szemért tesztek, kezet kézért, lábat lábért, akkor mentek be majd a királyságba.’

Tamás evangéliuma (22)

 

'A pazarul „archaikus” Deus tardat megejtő művészi igénnyel kidolgozott, részletgazdag előadás, melyben tökéletes a stílusegység. A bravúros koreográfia, a varázsos kórusmuzsika (az „angyalian” éneklő Philipp György, Ágens unisonója), Béres Móni jelmezei (törtfehér, barna bőrszíjas tógák, Gergye rafinált-felemás nadrágja), a csodás testfestés, Károlyi Balázs maszkja és Emődy Krisztina ötvösmunkái – mind-mind nagyszerű teljesítmény. Az egyszerre érzéki-intellektuális, szakrális, bölcs és szilaj, vállalkozó kedvről tanúskodó alkotás nézőjét sokáig kísértő, elmélyült, pazarul konstruált, fontos munka.'

Horeczky Krisztina: Isten érkezik – Ágens és társulata: Deus tardat, Színház, 2008. április

 

'Két énekes-színész és két táncos-színész játékának izgalmas kombinációja ez a hasonlíthatatlan hangulatú játék. A betáncolt, beénekelt térben a folyamatos átalakulás, átrendeződés képkockáit követhetjük. Ágens egy szálra felfűzött, ám sokféle gyöngyszemből komponált oeuvre-jének egy újabb, nagyerejű darabja bomlik ki a szemünk előtt. ... a Deus tardat zenei anyagát is világszínvonalúnak tartom.'

Halász Tamás: Érkezési oldal, Ellenfény, 2008. 1.

 

 

www.agens.hu

 


 

ÉVADNYITÓ FESZTIVÁL

PREMIER!

Ágens társulat:

Az állam őreinek a nevelése

2009. szeptember 19. 16 óra

HELYSZÍN: Andrássy út, Ágens Társulat stand, az "Operaház", volt Balettintézet oldalán levő, földalatti megállónál

AZ ELŐADÁST CSAK EGYSZER JÁTSSZUK! SOHA TÖBBET NEM LÁTHATÓ!

 

Műfaja: peripatetikus utcai akció

Helyszín: Andrássy út, az Ágens társulat standja mellett, földalatti közelében

 

A minidráma az aktuálpolitikai vonatkozásokat szem előtt tartva a magyar társadalom gyűlölet központú megnyilatkozásait állítja pellengérre. A megnyilvánulás mikéntjeivel foglalkozva.  Az akolmeleg biztonságában meghúzódó személyiség, s az abból kitörő, csoportban támadó, bátorságot kapó ember támadását valaki, valakik ellen, akit, akiket nem ismer. A félelem mikéntjét próbáljuk fülön csípni. Mi a félelem? S honnan ered a gyűlölet, egy nagy meglepetéssel lezárva ezen utcai harcosok akcióját, melyet csak aznap, s csak akkor tapasztalhatnak meg a látogatók. Munkánkat Platon: Az állam című munkája ihleti és segíti.

 

Résztvevők: Madák Zsuzsanna, Ágens, Simán Éva, Károlyi Balázs, Philipp Judit, Fogarasi Gergő, Lenz Tünde

 


 

FÜGGETLENEK ÉJSZAKÁJA

PREMIER!

Ágens társulat
A szerelem, mint önélmény
2009. 09. 26. 20 óra 30
Írók Boltja
(1061 Budapest, Andrássy út 45.)

AZ ELŐADÁST CSAK EGYSZER JÁTSSZUK! SOHA TÖBBET NEM LÁTHATÓ!

 
 

Szereplők:

Ágens, Szakács Ildikó, Fogarasi Gergely, Madák Zsuzsanna, Nagy Bernadett,

Hományi Péter, Simán Éva, Boudny Lídia Ágnes, Boudny Ferenc

Rendező: Ágens

 

'A tökéletes egyezés belépést jelent a másik életébe, s ez igen ritka adomány, ha ő megengedi, s ha én veszem a bátorságot ahhoz, hogy megtegyem. Kimozdít valamiből az idő, erre való a művészet, a szerelem, az istenhit, ez a célja, hogy ezt megtegye helyettem, s tekeregjen ezek között a kérdések között, s megoldásokat találjon. S ha megérted a megoldásokat, akkor tudod alkalmazni is azokat. S azok a megoldások olyan találkozási pontokká válhatnak, melyekben feloldható ez a soha nem egyezés, s ez a titok. A másik titka, hogy ő valójában micsoda, megfejthetővé válik egy kis időre.'                                                                                                                     Ágens Hományi Péter interjújában

 


 

Gyere le velem a föld alá !

A Budapesti Kulturális Klaszter (BUKK) bemutatkozó programja

AKKU és barátai

a Milleneumi Földalatti Vasút Operaház megállójában

18.00. Kiállítás – Filmek

Hét év, hét hónap a hetedikben AKKU a Kazinczy utcában

Vendégünk a 125 éves Opera

Az én operám – A Szegedi Tudományegyetem Budapest Média Intézetének filmje

Bemutatkozik a Zsámbéki Zichy-kastély

 

19.00. JÓBARÁTOK

A jelenet a népszerű tv-sorozat első epizódjának első öt percét dolgozza fel az operai műfajt felidézve, recitativo-ban. Ez egy kísérlet az operai színjátszás lazítására, hogy az énekesek hétköznapibb módon létezzenek éneklés közben, és érthetően közöljék a szöveget.

 

Zenéjét szerezte és zongorán kísér: Matkó Tamás

Szereplők: Bakos-Kiss Gábor, Földes Eszter, Kis Domonkos Márk, Máthé Zsolt, Molnár Gyöngyi, Ruzsik Kata

Rendezte: Máthé Zsolt

20.00. TRAVARICA

balkáni örömzene

21.00. JÓBARÁTOK

21.30. Ágens és a Kodály módszer koncert

 Ének:

Ágens, Philipp György, Dezső Sára, Szakács Ildikó, Cser Ádám

 

Ágens egy folytonos mozgásban lévő zenekart hozott létre. Alapító tagok Ágens és Philipp György karmester, énekes, akik vendégművészeket hívnak produkcióik bemutatásához. Első alkalommal a 2008-as Budapesti Őszi fesztiválon mutatkoztak be Árvai György (Természetes Vészek Kollektíva) közreműködésével. A március 21-ei (AKKU) koncertjükön még ezzel a formációval szerepeltek, majd később egy énekegyüttessé alakulnak, máskor új arcukat mutatják meg. Repertoárjuk a kortárs zeneművek előadásától a barokk zenéig, a jazzen és világzenén keresztül a kórusművek megszólaltatásáig terjed az adott felállásnak megfelelően. A Múzeumok éjszakáján a középkor zenei világába kalauzolják el a hallgatót. 

 

22.00. Accord Quartet– Haydn ma

improvizációk

 


 

Előzetes bejelentkezés szükséges:
Kulcsár Viktória: kulcsar.viktoria@ella.hu
Czékmány Anna: 375-1184/117; 06-30/3625854
www.oszmi.hu
a alter 0 zenekar
(az Ágens és a Kodály módszerből Ágens, Árvai György és Philipp György által létrehozott formációja)
Ének: Ágens
Ének, elektronika, dob: Philipp György
Elektronika: Árvai György
www.youtube.com/watch?v=r3qogpTqwcU

 


 

 
Fotó: Wagner Csapó József
 
 
Ágens társulat: JazzNők
a Táncvilágnapi Táncfilmszemlén
2009. április 29. 18 óra 
BEM Art Mozi Kávézó (1023 Budapest, Margit krt. 5/a-b)

 
 Nők, ének:  Ágens, Madák Zsuzsanna
 
Közreműködik:
Philipp György ének, dob,  zongora
Cser Ádám ének, zongora
 
Hangszerelés: Philipp György
 
Jelmeztervező: Béres Móni
 
Maszk: Károlyi Balázs
 
Haj: Bodor Julcsi
 
 
Hang: Boudny Ferenc
 
Rendező: Ágens
 
Médiatámogató:
tűsarok.org
 
Egy fiatal énekesnő találkozik húsz évvel későbbi önmagával a zene nyelvén. A kávéházban összeér egy ember két különböző életperiódusa, a fiatal nő saját idősebb önmaga segítségével beavatáson megy keresztül, eggyéválik egy másik idejével, majd visszakerül a sajátjába. Az előadás a szecesszió fájdalmas, szürreális képi világára emlékeztet, a történet  a standard jazz elemeiből és Ágens oratórikus zenéjéből áll össze. 
Kritikák:
 

'... mi volt amit láttunk? Emlék? Varázslat? Vagy sem emlék, sem varázslat, hanem sajátos, új műfaj születése?'
2007. 05.15. Fejér Megyei Hírlap
 
’Mi történik, ha két jazzénekesnő találkozik egy kávéház „porondján”? És ha az egyik jazzénekesnő a másiknak idősebbkori énje? Ágensről lévén szó, annyi borítékolható, hogy kitör az őrület.. a zsigeri, szürreális, nyugtalanító, lelket marcangoló őrület… és közben szól a jazz...’ 2 in 1, kaleidoskop.hu
 
'Az előadás azonban várakozásainkon túli, több mint zene.' Kikötő online, 2008.10.30. Takács Tímea
 

 


 


Havizaj 2009.04.27.
CÖKXPôN CAFÉ THEATER
H-1095. Bp. Soroksári út 8-10. (Boráros tér)
500 Ft
Koncertkezdés 20 óra.
Kylie Minoise (United Kingdom)
Gokkun/Martin L (Bulgaria)
Fineartsmusic + Agens
Rovar17 + Don't EAT Visual

 


 

UTOLSÓ ELŐADÁS! A BÁRKA SZÍNHÁZ A JÖVŐ ÉVADBAN LEVESZI A MŰSORÁRÓL!

 

Édes szívem, ribanc vagy!

2009. május 27. 19 óra

Bárka Színház

(Budapest, 1082 Üllői út 82.)

Jegyrendelés: jegy@barka.hu, 303 6505

 

"Érzem, egy állatot akarsz,
ösztönt, vadságot, megvallást, kívánalmat, szenvedélyt, szagot.
Hát itt van, szagolj te is, ne érj hozzám.
Vágyakozz."

 

Könyörtelen érzékiséggel ábrázolt szerelmi misztérium, szöveggé váló nemi aktusok sora a háttérben feszülő emberi történetek sejtetésével, szexuális aktusokból kiinduló, vagy oda érkező történetek, testből kifakadó versek mozgásművészetbe öltöztetve. Röviden valahogy így fogalmazható meg, hogy mit is várhat a néző a Bárka új bemutatójától. A szeptembertől hivatalosan is a színház kötelékében dolgozó Gergye Krisztián, napjaink kortárs táncszínházának egyik legeredetibb alkotója ezúttal rendezőként mutatkozik be. A darab szövegét Ágens legújabb verseskötetének [Kúrós versek] anyagából állította össze, de az előadás két része a szöveghez való viszony tekintetében is eltér egymástól: amíg az első felvonás a versekből kialakított párbeszédekre, vagyis a verbalitásra épül, addig a második felvonásban fokozatosan a testi és fizikai jelenlét válik hangsúlyossá. „Egyre inkább kifogy a szó, elfogy a dráma szövete, dadog a mondat – írja Gergye. – A megfogalmazhatóság gyökeréig próbálunk visszamenni, ahol már nincs verbális kényszer, ahol cselekedni kell, mozdulni, tenni. Ahol a szó visszakapja eredeti értelmét, és szimbólummá válik. Ahol elérjük a beteljesültség pillanatnyi orgazmusát, a megszólalás előtti állapotot. És ez a pont, ahonnan újra teremtődhet a vágy.”

 

Az előadásról eddig megjelent kritikák

 


 

 

Ágens társulat

Deus tardat

(Isten késik)

2009. június 20. 19 és 21 óra
MÚZEUMOK ÉJSZAKÁJA
Kiscelli Múzeum, Templom tér
(1037 Budapest, Kiscelli u. 106.)
Jegyinformáció: 

kulcsar.viktoria@ella.hu

+36-20-346-3797

 

Író, rendező: Ágens 

Koreográfus:  Gergye Krisztián

 

Szereplők:

Ágens

Gergye Krisztián

Gresó Nikoletta

Philipp György

 

Az előadásban megszólaló kórusműveket énekeli:

Philipp György

 

Jelmez, látvány:

Béres Móni

Ötvös:

Emődy Krisztina

Maszk: Károlyi Balázs

Hang, stúdiófelvételek: Boudny Ferenc

 

Támogatók:

OKM Alternatív Színházak működését támogató keret

NKA Színházi Alap, MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ

 

Médiatámogató:

tűsarok.org

 

Fotó: Mátyás Attila

 

'Késik Isten, amennyiben én sem vagyok ott.'

 

 

’Amikor a kettőt eggyé teszitek és a bensőt olyanná, mint a külsőt, a külsőt mint a bensőt, a fentit mint a lentit, s így a férfi mint a nő egyetlen eggyé, hogy a férfi ne férfi és a nő ne nő legyen, amikor szemet szemért tesztek, kezet kézért, lábat lábért, akkor mentek be majd a királyságba.’

Tamás evangéliuma (22)

Az előadásról eddig megjelent kritikák

Fotók

 


 

Fotó: Mátyás Attila
 

Ágens és a Kodály módszer

koncert

2009. március 21. 20 óra

AKKU

AKKU
(VII. Kazinczy u. 21.)
Jegyrendelés: +36-20-346-3797, kulcsar.viki@freemail.hu

Közreműködik:
Ágens - ének, Philipp György - ének, Árvai György - elektronika
 
'Aztán Ágens és a Kodály módszer következik, Ágens Árvaival és Philipp Györggyel közösen bűvöli az erőket. Először hallom így hármukat együtt, nem is tudom, játszottak-e együtt valaha, mindenesetre kivételes élmény, egymásra vannak hangolódva rendesen, még akkor is, ha zenészként egészen különbözőek: Ágens zsigerből énekel, levágja a pórázról és szabadon engedi démonait, Philipp Györgyben mindig van egy árnyalatnyi hetyke, játékos, derűs és szeretnivaló arrogancia és irónia, Árvaiban meg (velük ellentétben) semmi exchibicionizmus nincs, a közönségre se néz, csak ráküld az egészre némi másvilági visszhangot. Ágensnél bármi megtörténhet, egyszer halk, monoton recitálásból támad fékevesztett hangorkán, majd egy szerelmi áldás/átok süvít belőle, máskor egy többszörös személyiség különféle énjeit engedi egymásnak esni. Jó este ez, végre jó időben, jó helyen.'
Tóth Ágnes Veronika: Rafinált időcsapdák - AZ IDŐN KÍVÜL, kultura.hu, 2008. október 11.
 
Ágens folytonos mozgásban lévő zenekart hozott létre. Alapító tagok Ágens és Philipp György karmester, énekes, kik vendégművészeket hívnak produkcióik bemutatásához. Első alkalommal a 2008-as Budapesti Őszi fesztiválon mutatkoztak be Árvai György (Természetes Vészek Kollektíva) közreműködésével. A március 21-ei (AKKU) koncertjükön még ezzel a formációval szerepelnek, majd később egy énekegyüttessé alakulnak, máskor zenészek bevonásával egy egész új arcukat mutatják meg.

 


 

Ágens és a Természetes Vészek Kollektíva:

IPSUM

- önmagadat -

 

2009. március 27-28. 20 óra

MU Színház

XI. Körösy J. u. 17. T.: 466-4627

Függetlenek Éjszakája

 

'Rendkívül erős ingerekkel stimuláló konyhai teremtés- és elveszéslaboratórium...  lefegyverző látványvilágú, játékost és nézőt végletekig próbára tevő színházi esemény!'           Halász Tamás

 

Asztmások és epilepsziások kerüljék!

 

Alkotók:

Ágens, Árvai György, Imre Zoltán, Szűcs Edit

 

Munkatársak:

Bernáth György, Lenz Tünde, Szirtes Attila

 

Támogatók:

NKA, OKM, MU Színház, Flórián Műhely 

 

Fotó: Mátyás Attila

 

Kritikák:

 'Ritkán élni át azt a színházi helyzetet - hogy először gyermeki énem tolakodjon ide - amikor egy előadás teljes futamidejében, a legutolsó pillanatig a "vajon mi fog majd következni" várakozása borzongat. Ritkán élni át olyan teátrumi élményt, melynek szerves részét képezi a színpadot átjáró szag, a szinte látható, mert olyannyira intenzív zene, dal és zörej, de még a levegő páratartalma is. Árvai, alkotótársaival alkimistaként építi föl produkcióit, rendkívüli színházi tapasztaltsága, két évtized gyakorlata újabb és újabb munkáiban esszenciálisan érvényesül. Ezt a fokozott kiterjedtséget, komplexitást hazai terepen talán senki nem produkálja, idegenből vehető példáim közt is legfeljebb az olasz Societas Raffaello Sanzio előadásaival tudnám rokonítani az ő világát. (...) s egy kivételes átéléssel játszó, szokatlan, új színekkel operáló, kiemelkedő erejű előadó: Ágens.'

Halász Tamás: Halálközeli élménykonyha, kultura.hu,  2008. febr. 16.

 

'Istenkísértő vállalkozás Árvai György és a Természetes Vészek Kollektíva új előadása, az Ipsum, a szó minden értelmében az. Ágens számos korábbi ősanya-szerepe után ezúttal a világmindenség boszorkánykonyhájának főszakácsaként tevékenykedik. Biztosan lesznek, akiknek nem fog ízleni a főztje.' 

Jászay Tamás, revizoronline.hu,  2008. febr. 28.

 

'Nőstény Cipollánk, aki időnként oxigénmaszkból szippantott egyet, majd alámerült egy tál hideg vízben, amúgy is gondoskodott arról, hogy erős idegzetűeknek és erős gyomrúaknak készült nyersanyagaiból képzőművészeti alkotásokat maszatoljon vagy csepegtessen kivetített tükörasztalaira, egy-egy spontán orgazmus és ezerforrású imádságok kíséretében.' Göbölyös N. László: Ágens fojtogató színháza, 2008.03.17., klubhalo.hu 

A pogány médiaszakácsnő egyszeriben ősi fekete Máriává, elfeledett anyaistennővé vedlik a szememben, aki – miként Krisztus az emberiség bűnét – átvette minden nők szenvedését, mert bár ő maga bűntelen, világra hozta a bűnt, a hús örök körforgását s vele együtt az elmúlást és most, végső kétségbeesésében így fohászkodik: „Vegyél magadhoz megértésből és fájdalomból. Vigyél el innen”. '

                                                                         réna, tiaramagazin.hu, Mária evangéliuma avagy Ágens boszorkánykonyhája

 

'Ágens beszél, mormol, kiált, bevisz bennünket egy profán-úrvacsorába.
Áldozat-emlék. S közben meg is eszi, amit főz, (most nem mások főzték neki), meg néha zabál, nyal és fal. Mert néha azt is kell, bár nem mindegy mit. És utána ki kell sokszor öblíteni a szánkat is. Ahogy most ő is. Kellene. Miután kimondtuk és megbántuk, hogy kicsusszant. Mert ugye tudunk a nyelvünkkel ölni is. Csak győzzük mosogatószerrel az öblítést, mert drága a víz is, kivéve, ha nincs felszerelve vízóra. És a szavaink is megcsontosodtak, mint Ágens szájából vissza-visszahulló kavics, mert már nem tudunk életet beszélni azoknak, akiknek szüksége lenne rá. De értékek is vannak ezen a pulton, csak el van ásva, mint a Kumráni tekercsek.'

                                                                            Lengyel Péter: Ipsum, avagy a rántott lehellet, kulturpart.hu, 2008. február 22

 


 

 
------------------------
 
Ágens és társulata:
TABU
(plastic-fantastic-bombastic)
 
 
Író, rendező: Ágens

 

Koreográfus: Gergye Krisztián

 

Ének:

Ágens

Philipp György

Szakács Ildikó

Laborfalvy Soós Béla

 

Közreműködik:

Bartek Zsolt saxofonok

 

Jelmeztervező:

Béres Móni

 Fényterv:

Gergye Krisztián

Maszk:

Károlyi Balázs

Hang:

Boudny Ferenc

Fény:

Payer Ferenc

 

Támogatók:

Budapesti Őszi  Fesztivál, Fővárosi Színházi Alap

OKM, Műhely Alapítvány, MU Színház

 

 
A 'plastic, fantastic, bombastic' c. előadásban a történet az iróniával szemlélt Kékszakállú története, Bartók nélkül, fordított szereposztásban. 
 

'A kulcskérdés, hogy amikor felidézzük, vajon újraéljük, vagy újraírjuk-e az emlékeinket? Belekerülök-e ugyanabba az időminőségbe, vagy csak kívülről járom körbe a megtörténtet? Létezik-e a múlt, jelen jövő hármasa, vagy csak a folyamatos jelen idő? Élünk-e a metamorfózis lehetőségével, mely bármelyik időpillanatban megkezdődhet? '                Ágens -  Halász Tamás beszélget Ágenssel a Paralell-ben       

                                                    

'Ágens - így nevezik, így hívja magát, így is tanultuk meg az elmúlt évek alatt. Egy nő, akinek természet alatti hangja van, biztosan megszámolta már valaki, hány oktáv, és úgy jár-kel a zene és opera irodalomban, ahogy csak kedve tartja. Na, úgy nem. Mert nem a kedve tartja, hanem a mondanivalója. Ebben a világban, ahol a koncepció megléte gyanús, ahol nem szokás mondani valamit, hanem inkább formába önteni szokás, ott bizony megbízhatatlan művészeti elem az, aki magasról tesz a szokásokra, az elvárásokra, és saját törvényéhez szabja a magas művészeti alkotásokat. Öntörvényéhez - mondhatnánk, de csak az tudja ezt tenni, akinek van. Öntörvénye. Magára szabott világa. Mihez tartása.

Ágens- nem írható bele az általunk már megismert formákba.'

                                                                                                                       Sándor Erzsi – Petőfi Rádió, 2006. november 3.

 

 

             'Ágens új produkciója, a ’plastic-fantastic-bombastic’ megmutatja, hogy a végtelen és megállíthatatlanul hömpölygő időfolyam nem csupán megszakítható, de vissza is fordítható. Sőt szükségszerűen vissza is kell fordítani ahhoz, hogy megtanuljunk emlékezni. Hogy megtanuljunk látni: sajátmagunkat, rég elfelejtett és majdani, lehetséges énjeinket. Ágens kortárs operadívából mostanra inkább az idő természetrajzával elmélyülten foglalkozó, annak legapróbb rezdüléseire is érzékenyen felelő előadóművésszé érett. Válaszai nem általános, bármilyen életkorban és lélekállapotban előrángatható receptek. A lefegyverző őszinteség, a megejtő szubjektivitás hatékonyabb fegyver, hiszen a nézőtől is reakciót követel.'

           Jászay Tamás, Irodalmi Jelen, 2006. december

 

'(...) Mert itt minden fordítva van, sőt kifordítva; az idő hátramenetbe vált, Kékszakállú hercegnő a szerelmeire emlékezik egy hangból épített szövevényes, hófehér várban. Nemcsak az elgondolás és vizuális építkezés különleges —a XXI. Század legautentikusabb, autonóm magyar dívájának hangjáról nem is beszélve —, hanem az is, hogy Ágens, talán a téma intimitása miatt, ezúttal nagyon közel engedi magához a nézőket, és ez megrendítő.  Az elidegenítés éppen a személyességen keresztül jön létre, hát színházújító kísérlet volna ez is, mint Ágnes legtöbb darabja 2000 óta.

Ágens és két táncos, egy fiú meg egy lány, félmeztelenül, magukat zseblámpákkal pásztázva vad csókokban forrnak össze, majd szétszakadnak iszonyú tempóban, mindezt lélegzetvételnyi közelségben a nézőkkel. Naturális, szép és félelmetes, számomra ismét Fellinit, vagyis korszakkezdetet idéz.'

                                                                                                                                   Szilágyi Sisso Szilvia: Ágens rege, Színház 2007. március

 

'(...) Ágens princípiumokról beszél ebben a színpadi kompozíciójában; a világot szervező kettősséget jeleníti meg különböző eszközeivel. A végletekig lecsupaszított és fehérré varázsolt világ fel-felfeslik, parázs testiség ütközik ekkor az ideák éteri szférájával, mely kibékülni nem, csak esetleg találkozni, megnyílni képes egymás számára. E kettősség feszíti a teret, a testek találkozásainak formáit, a nyelvet és az énekhangot, de ugyanez a kettősség jelenik meg a hangok és szavak sokszínűségében és sokszólamúságában is.’

 Lara: Ágens: fantázia színpadon és nézőtéren | 2007. március 01., 11:16, deol.hu

'... Ennyi a mese, annak, aki kívül tudott maradni Ágens bűvkörén, aki nem járta be saját lelkének elfüggönyözött zárkáit, ahova egy- egy szerelem- képet csempészett. Aki nem szárnyalt maga is a zenével, és roppant bele saját erejének súlyába, hogy ő képes élő embereket elevenen bezárni valahova a sötétbe örökre, étlen, szomjan, és csak ritkán meglátogatni őket börtönükben.

Én ma elővettem a kulcsokat, és Ágens "balázs- béla -féle- igazi- égszínkék" estéjén kinyitottam egy kicsit, hadd levegőzzenek saját Juditjaim. Persze nem engedhetem el őket, mert akkor mi marad nekem… '

 

Zolnai Zsófia , zartkor.hu, 2006. 10.18.

 


 


formáld a bíbor madarat
hajolj rám
aranyat olvasztok a számban
bíbor madár lakhelyét készítem elő
végső alakját éleszti nyelvem
édes fojtás torkom falánál
nyughass te galád még előbb térsz ki
mint természeted kéri

 

A könyvről eddig megjelent kritikák

 


 

Wagner Csapó József fotói

Itt megtekintheti

 


 

Korábbi hírek